Nástroje pro zlepšení bezpečnosti v logistice (Video k projektu Benchmark Visits BOZP)

Karol Horváth


Benchmarking – Bezpečnost v logistice (Video k projektu Benchmark Visits BOZP)

Karol Horváth

Program podpory rozvoje vleček

Jiří Kalenský, Ministerstvo dopravy ČR

Vlečky mají budoucnost

Tomáš Kudrna a Ladislav Špaček (SCHP ČR)

Zkušenosti společnosti DEZA s kontejnerovými přepravami v článku "Snadné posuzování správné praxe".
Snadné posuzování správné praxe – Praktická logistika (praktickalogistika.cz).

BOHEMIAKOMBI má novou linku aneb přímé vlaky jezdí do terminálu Europoort P&O v Rotterdamu.
BOHEMIAKOMBI má novou linku – Praktická logistika (praktickalogistika.cz).

Přinášíme Vám pro inspiraci Výroční zprávu společnosti DEZA, a.s. za rok 2019.
Ke stažení zde.

Informace o mimořádné události ve Spolchemii ze dne 16. 4. 2020 (smrtelný pracovní úraz při nakládce KOH do železniční cisterny), ke stažení zde.
Mimořádné události při vstupu do cisteren zpracované Výborem logistiky, ke stažení zde.

Dne 16. 9. 2020 proběhlo ve Spolchemii v Ústí nad Labem zasedání Výboru logistiky SCHP ČR. Předmětem jednání byla problematika zadusíkovaných cisteren a jeho průkazného vykazování včetně opatření na národní i mezinárodní úrovni a návrh subjektů legislativního procesu; aktuality v ADR a RID a udržitelnost závěrů projektu ChemMultimodal.
Záznam ze zasedání

Na dálnici A40 v Mülheim-Styrum došlo ve čtvrtek odpoledne pod železničním mostem k havárii a požáru cisternového vozidla. Vysoké černé sloupy kouře byly viditelné až do Duisburgu. Hasiči měli plné ruce práce s čerpáním až 6 000 litrů paliva z cisterny. Podle velitele zásahu hrozilo nebezpečí výbuchu. Po požáru je poškozen železniční most, který vede přes dálnici A40 i samotná dálnice. Plameny způsobené požárem cisternového vozu dokonce roztavily zábradlí a stožár trolejového vedení železnice. Dálnice A40 i přes ní vedoucí železniční trať zůstávají blokovány několik dní. Video (odkaz níže) ukazuje situaci na místě havárie. Zarážející je chování dalších účastníků silničního provozu před příjezdem složek IZS. Jak již dlouho poukazujeme v materiálech Výborů pro logistiku SCHP ČR a ZCHFP SR, jedním ze subjektů přepravního řetězce jsou osoby přímo nezúčastněné, které mohou být mimořádnou událostí dotčeny na zdraví nebo majetku. Tím, že se pohybují v rizikovém perimetru havárie (natáčení na mobil apod.), riskují v případě výbuchu a jeho tlakové vlny a rozstřiku hořící látky, případně při změně směru větru minimálně poškození zdraví a v nejhorším případě ztrátu života. Lze z praxe odůvodněně předpokládat, že nevědí, která látka byla přepravována, a její vlastnosti, včetně toxicity v případě požáru a možného výbuchu.

Minulý čtvrtek 17. září jsem na D1 jel proti cca 18 km stojící koloně ve směru na Prahu. V koloně stálo několik kamionů – plachet, cisteren a tankkontejnerů označených jako přepravující nebezpečné věci. A okolo těsně osobní auta a mnozí kouřící řidiči. Případ jenom dokládá, že je třeba intenzivní osvěta o chování v případech mimořádných událostí tohoto charakteru mezi laickou veřejností. Jakékoliv zkušenosti i náměty z této oblasti budeme rádi na našem webu SCHP ČR, ZCHFP SR a UPCE publikovat a využijeme k další osvětě.

Zpracoval: JUDr. Václav Živec (předseda Výboru logistiky SCHP ČR)

Zdroj: https://www1.wdr.de/nachrichten/ruhrgebiet/lkw-brand-a40-muelheim-100.html
Zdroj (video): https://www.waz.de/staedte/muelheim/brand-a40-am-kreuz-kaiserberg-in-beide-richtungen-gesperrt-id230446306.html

Řidiče všichni vnímali jako riziko nákazy aneb Řidič jako prašivý pes (článek z časopisu Nebezpečný náklad 3/2020) (stáhnout PDF)

Silniční a železniční doprava a koronavirus – Mapování cesty z krize (Evropský Parlament) (stáhnout PDF)

Závěrečné setkání projektu ChemMultimodal – 14. 5. 2019

Dne 14. 5. 2019 od 10:00 hodin se uskuteční ve společnosti Synthesia a.s. závěrečné setkání projektu ChemMultimodal. Toto setkání je otevřené pro všechny zájemce. Podmínkou účasti je jen registrace na adrese ladislav.spacek@schp.cz.

1. číslo časopisu Nebezpečný náklad v roce 2019 bylo věnováno multimodální dopravě. Časopis Nebezpečný náklad je mediálním partnerem Svazu chemického průmyslu České republiky.